4 SPRAWDZONE NAUKOWO SZTUCZKI, ABY CODZIENNE ZJEŚĆ MNIEJ KALORII.

OTO 4 SPOSOBY, DZIĘKI, KTÓRYM MOŻNA ZAOSZCZĘDZIĆ NAWET KILKASET KALORII DZIENNIE!

Zawsze zastanawiałam się czy rozmiar ma znaczenie…i pewnie gdyby nie chodziło o jedzenie, moja odpowiedz byłaby inna…

…ale, w przypadku jedzenia, to właśnie wielkość porcji ma znaczenie. Wiele osób twierdzi, że aby skutecznie schudnąć należy zastosować dietę MŻ ( dla nie wtajemniczonych „mniej żreć”) i to po części jest prawdą. Z drugiej strony, jesteśmy uzależnieni od jedzenia i jemy coraz więcej. Jak znaleźć równowagę?

OTO 4 SPRAWDZONE SPOSOBY, KTÓRE SPRAWIĄ, ŻE BĘDZIESZ MNIEJ JEŚĆ (PRZEZ CO ŁATWIEJ CI BĘDZIE KONTROLOWAĆ ILOŚĆ SPOŻYWANYCH KALORII)

Na mnie to działa!

Sztuczka #1-odpowiedni rozmiar talerza, łyżki i szklanki.
Wiele badań dowiodło, że wielkość talerza czy miski ma bezpośredni wpływ to ile zjemy i jak dużo kalorii dostarczymy. W jednym z badań, podano gościom lody. Jedni dostali miseczki wielkości 0,5 l i małe łyżki, drudzy miseczki dwa razy większe i duże łyżki. Co się okazało…?
Goście, którzy jedli w większych miskach, zjedli o 31 % więcej lodów niż Ci, którzy jedli lody z mniejszych pojemniczków. Zauważyłam też po sobie, że kiedy używam większego talerza, nakładam większe porcje i zjadam prawie wszystko!

Wniosek: używaj mniejszych talerzy, misek, sztućców i szklanek, a zmniejszysz ilość zjadanych kalorii.

Sztuczka #2-Jeść szybko czy wolno?
Pewnie już o tym słyszałaś, że powinno się jeść wolno, tak aby „sygnał” „jesteś najedzona” trafił szybko do mózgu i tym samym pozwolił na zjedzenie mniejszej porcji. Trwa to około 20 minut.

Jednak badanie przeprowadzone na Pennington Biomedical Research Center pokazało co innego.W badaniu wzięły udział kobiety i mężczyźni z nadwagą. Mieli jeść 3 posiłki, z różną prędkością.Wyniki okazały się bardzo ciekawe…Jedzenie w wolnym tempie, pozwoliło zjeść mniejszą porcję mężczyznom, ale…nie kobietom! Dopiero „normalne” indywidualne dla każdej kobiety tempo jedzenia spowodowało, że zjadały one mniejsze porcje i były szybciej najedzone.

Sztuczka #3 -Czekoladowy zawrót głowy.
W jednym z doświadczeń wykorzystano do badania czekoladki. Jedną porcję zapakowano do przezroczystego słoika, przez który widać było czekoladki, drugą do słoika z ciemnego szkła, przez który nic nie było widać. Osoby były poinformowane co jest w słoikach. Oba słoje postawiono na stoliku w odległości około 6 metrów od osób, biorących udział w badaniu. Jakie były wyniki?

Okazało się, że osoby, które widziały czekoladki (w słoju przezroczystym), zjadały 6 razy więcej czekoladek niż osoby, które nie miały tego słoja w bezpośredni polu widzenia. Po za tym, czekoladki w przezroczystym słoju zostały zjedzone o 46% szybciej niż te z ciemnego.Jaki z tego wniosek? Czego oczy nie widzą, tego i sercu nie żal!Kaloryczne dania, fast foody, gazowane napoje, słodycze i desery, najlepiej trzymać z dala od naszych oczu. Nie kupować ich i nie przynosić do domu! Rzadko piekę ciasta w domu, robię to jedynie na specjalne okazje, ale jeśli mam na nie ochotę
( a uwielbiam pączki z Lukullusa) idziemy z rodziną do cukierni, tam kupujemy po ciastku i jemy „na miejscu”, ciesząc się i delektując każdym kęsem. Nie przynoszę słodyczy do domu i nic wieczorem mnie nie kusi. Dlatego uważam, że to naprawdę świetne rozwiązanie.

Sztuczka #4 -Zakaz jedzenie przed telewizorem, radiem i komputerem.

Badania wykazały, że osoby, które jedzą przed telewizorem, słuchając radia, siedząc przed komputerem, a nawet jedząc obiad ze znajomymi, jedzą nawet o 15% więcej jedzenia!
Ważne zatem, aby jeść w skupieniu, delektując się jedzeniem, a nie rozpraszając uwagę na inne rozrywki.

Wniosek: kiedy nadchodzi pora jedzenia, skupiamy się na posiłku. Wyłączamy telewizor, gry, komputer…

Te 4 „sztuczki”, mogą zaoszczędzić nawet ładnych kilkaset kalorii dziennie, dlatego warto je zastosować.

Ciekawe, prawda!